sabato 11 dicembre 2010

Le macaron John Galliano par Ladurée


The pastry in vogue at the moment is the macaron. It's a candy made from meringue characterized by a mixture of egg white, almond flour and granulated sugar. So chic that can make pass the diet in the background. So chic that could only be French! 

The most famous pastry shop that produces these delicacies is Ladurée, with offices around the world. Crossing the gates of Ladurée is like stepping into a tea room in Paris in the second half of nineteenth century. This bakery has become a meeting point for greedy and fashion addicts, so it collaborated with one of the most influential names in the fashion world: John Galliano. 



The creative director of Christian Dior included Ladurée in the list of Parisian places that he loves most, and he argues that he can do nothing without macarons, especially when he works. These pastries are a permanent source of pleasure: they are beautiful to look and good to eat! John Galliano is excited about this collaboration.

The fashion designer, for the special macaron, was inspired by the notes of ginger and rose of his new fragrance Parlez-moi d'Amour. John Galliano is an eternal romantic and has produced a pretty package: it has a vintage style and its glossy paper takes the declaration of love by a mysterious suitor. Of course, the brand is present in all its grandeur and Gothic. The package is available in three sizes: 6, 12 or 18 cakes. You just have to eat them all!



Il macaron è il pasticcino più in voga del momento. E' un dolce a base di meringhe caratterizzato da una miscela di albume d'uovo, farina di mandorle e zucchero granulato. Talmente chic che riesce a far passare la dieta in secondo piano. Talmente chic che poteva essere solo francese!

La pasticceria più famosa che produce queste prelibatezze è Ladurée, con sedi sparse in tutto il mondo. 
Varcare le porte de Ladurée è come fare un salto in una sala da tè parigina nella seconda metà del XIX secolo. Questa pasticceria è diventata una tappa fissa per golosi e fashion addicts, tanto che ha collaborato con uno dei nomi più influenti del mondo della moda: John Galliano.

Il direttore creativo di Christian Dior, che ha incluso Ladurée nella lista dei posti parigini che ama di più, sostiene di non poter fare a meno dei macarons, soprattutto mentre lavora. Questi pasticcini sono una fonte permanente di piacere: sono belli da guardare e buoni da mangiare! John Galliano non poteva che essere entusiasta di questa collaborazione.

Il fashion designer, per lo speciale macaron, si è ispirato alle note di rosa e zenzero del suo nuovo profumo Parlez-moi d'Amour. Da eterno romantico, John Galliano ha realizzato un package lezioso: la confezione di macaron ha uno stile vintage; la carta patinata porta la dichiarazione d'amore di un corteggiatore misterioso. Ovviamente anche il marchio è presente in tutta la sua imponenza e goticità. La confezione è disponibile in tre formati, da sei, da dodici o da diciotto pasticcini. Non resta che mangiarli tutti!

Nessun commento:

Posta un commento