martedì 15 febbraio 2011

Karl Lagerfeld. Percorso di lavoro


At Chiostro del Bramante in Rome, Kaiser Karl tells about himself through the ad campaigns for Chanel and Fendi, portraits of celebrities, editorials for all the international magazines, to arrive at private photographs that tell his travels, memories, aesthetic appeals and his love for Paris, his adopted city since 1953.
The exhibition is divided into two sections, the first dedicated to fashion, portraits, landscapes and architecture, the second dedicated to more experimental productions. The Kaiser Karl's exhibition offers the chance to admire the great artist's creativity, exposing for the first time in Rome, all that his eye was able to capture.
























Al Chiostro del Bramante di Roma, Kaiser Karl si racconta attraverso le campagne pubblicitarie di Chanel e di Fendi, i ritratti delle celebrità, i servizi dei magazine di tutto il mondo, per approdare poi alle fotografie del privato, che raccontano i suoi viaggi, i ricordi, le fascinazioni estetiche e l'amore per Parigi, sua città d'adozione dal 1953.
La mostra è divisa in due sezioni, la prima dedicata alla moda, i ritratti, i paesaggi e l'architettura e la seconda alle produzioni più sperimentali. La mostra fotografica di Karl Lagerfeld offre la possibilità di ammirare la creatività di un grande artista dei nostri giorni, esponendo, per la prima volta a Roma, ciò che il suo occhio è stato in grado di catturare.


Nessun commento:

Posta un commento