venerdì 28 gennaio 2011

AltaRomAltaModa


Haute Couture Fashion Shows in Paris ended. Today, January 28, and for 5 days, Rome is the seat of Haute Couture. The AltaRomAltaModa's schedule is full of shows, historical names and new talents, but also events, encounters, presentations, exhibitions, parties and happenings.

Here are some scheduled events:

AI, Artisanl Intelligence, presentation of the first AltaRoma's magazine which speaks of craftsmanship and Made in Italy.

Fashion on Paper, Festival dedicated to publishing fashion, where fashion is a meeting place of music, art and design.

Limited/Unlimited, exhibition of 42 new talents' limited edition collections.

La moda è un romanzo, Stile ed eleganza nei capolavori della letteratura. Presentation of Fabiana Giacomotti's essay.

(es)* ARTISANAL by Fabrizio Talia, the guest designer of AltaRoma will present a collection that pays tribute to high craftsmanship. The mood of his searching work is embodied in a video that glorifies chaos and the Nietzsche's thought: "one have must chaos within oneself to give birth to a dancing star".


For the whole schedule of AltaRoma http://www.altaroma.it/



Finite la sfilate di Haute Couture a Parigi, da oggi, venerdì 28 gennaio, e per 5 giorni, Roma sarà la sede dell'Alta Moda. Il calendario di AltaRomAltaModa è fitto di sfilate, con nomi storici e nuovi talenti, e di eventi, incontri, presentazioni, mostre, party e happening.

Tra i tanti eventi in programma:

- AI, Artisanl Intelligence, presentazione del primo magazine di AltaRoma dedicato all'artigianato e al Made in Italy.

- Fashion on Paper, è un Festival dedicato all'editoria di moda intesa come terreno di incontro tra i vari aspetti della cultura, come la musica, l'arte e il design.

- Limited/Unlimited, mostra evento dove 42 talenti della moda contemporanea presenteranno le loro collezioni speciali, pezzi unici in edizione limitata.

- La moda è un romanzo, Stile ed eleganza nei capolavori della letteratura. Presentazione del saggio di Fabiana Giacomotti.

(es)* ARTISANAL by Fabrizio Talia, il guest designer di AltaRoma presenterà una collezione che rende omaggio all'artigianato di alto livello. Lo spirito del suo lavoro di ricerca è racchiuso in un video che esalta il caos, citando il pensiero del filosofo Nietzsche: "bisogna avere il caos dentro di sé per partorire una stella danzante".

Per il calendario completo di AltaRoma http://www.altaroma.it/

Nessun commento:

Posta un commento