mercoledì 12 gennaio 2011

Pitti's DAY


Area: 59.000 square meters.
1.010 brand show at the Fortezza da Basso, plus 80 women's collection at the Dogana for Pitti W.
817 firms expected to the fair, 363 brand from aboard.
14 sections of men's fashion:  Pitti UomoAffinità ElettivePop Up StoresFashion at WorkSport & SportUpper CasualYnformalUrban PanoramaMy FactoryFashion/DesignFuturo MaschileTouch!l'Altro Uomo and New Beat(s).

Always, Pitti is chosen by the best firms for the presentation of the collections to the press and buyers. Special attention to classical, but also to sportswear and the experimental.

The most interesting section is represented by the emerging styles.
My factory: the section created last June is taking over more of the Lyceum with a new urban setting created by Oliviero Baldini. The project intends to offer itself as a container of styles that refer to the underground culture, new technology and contaminations between music, art and design. The brands featured at this edition include: Sunday 21Giuro che domani smettoCheap MondayAh-Mazing and Commune de Paris 1871.

My Factory @ Pitti



59.000 metri quadrati di superficie espositiva.
1.010 i marchi alla Fortezza da Basso, a cui si aggiungono le 80 collezioni presentate da Pitti W alla Dogana.
817 le aziende che partecipano al salone, 363 i marchi provenienti dall'estero.
14 le sezioni della moda uomo: Pitti Uomo, Affinità Elettive, Pop Up Stores, Fashion at Work, Sport & SportUpper Casual, Ynformal, Urban Panorama, My Factory, Fashion/Design, Futuro Maschile, Touch!, l'Altro Uomo e New Beat(s).

Da sempre, Pitti è scelto dalle migliori aziende per la presentazione delle collezioni alla stampa e ai buyers. Particolare attenzione al classico, ma anche allo sportswear e allo sperimentalismo.

La sezione più interessante è quella rappresentata dagli stili emergenti. My Factory è il progetto espositivo nato nel giugno scorso che quest'anno si è esteso negli spazi del Lyceum, con un allestimento urban curato da Oliviero Baldini. Il progetto ha l'intenzione di proporsi come contenitore degli stili che fanno riferimento alla cultura metropolitana, alle nuove tecnologie e alla contaminazione tra musica, arte e design. Tra i marchi: Sunday 21, Giuro che domani smetto, Cheap Monday, Ah-Mazing e Commune de Paris 1871.



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