lunedì 3 gennaio 2011

MARC BY MARC JACOBS SS 2011 Ad Campaign Preview: Gender Games


Marc Jacobs has chosen the young model Andrej Pejic as the new face of the campaign for his second line. He is 19 and so androgynous that he may be mistaken for a woman. Photos were shot by Juergen Teller, and rumors say that the location for the shooting was Marrakech.

This advertising campaign is not the first to play with gender. Riccardo Tisci has picked the transsexual model Lea T. for the fall/winter 2010-2011 Givenchy's campaign. She perfectly played the male/female dualism of Tisci's creations.


Marc Jacobs ha scelto come testimonial per la campagna pubblicitaria della sua seconda linea il modello Andrej Pejic: un ragazzo 19enne così androgino da poter essere scambiato per una donna. Le immagini sono state scattate da Juergen Teller, e la location dovrebbe essere, secondo i rumors, Marrakech. 

La campagna pubblicitaria di Marc by Marc Jacobs non è la prima a giocare con i generi. Riccardo Tisci, per la collezione autunno/inverno 2010-2011 di Givenchy, ha utilizzato la modella transessuale Lea T. che interpretava perfettamente il dualismo maschile/femminile delle creazioni di Tisci. 

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